Företags generositet gav pengar till Panzisjukhuset

– Vi gör något varje år vid jul, där vi vill dela med oss till projekt. Vi har haft olika uppdrag, har gett bort skolböcker till Chad, stött projekt mot soptippar i Brasilien, gett stöd till barnsjukhus i Nepal. Istället för att skicka ut julkort och betala för frimärken ger vi pengar till projekt, berättar Peter Johansson, vd för Prevox Reklam.
Företaget efterskänkte 500 tygpåsar som PMU hade beställt till kampanjen ”To Congo with Love”. Försäljningen av påsarna gav i sin tur omkring 60 000 kronor.
– Det är en skön känsla att få vara med och bidra. Vi fick jättegod feedback från flera kunder och flera av dem har tagit efter.
Och för Prevox Reklam var det ingen stor förlust.
– Vi gör det jättegärna när vi kan och har möjlighet och när ingen förväntar sig det. Att gå in i ett projekt där det inte når riktigt ända fram, det gör vi inte.
Påsen som företaget efterskänkte sålde slut inom en månad och pengarna från försäljningen gick direkt till arbetet på Panzisjukhuset.