Lediga tjänster

PMU arbetar med cirka 160 projekt i ungefär 35 länder och är en av Sveriges större biståndsorganisationer. Vad kul att du är intresserad av att jobba med oss!

Tillsammans förändrar vi världen!

Pingströrelsen är en av Sveriges stora folkrörelser, med ca 450 församlingar och 85 000 medlemmar, över hela Sverige. Gemensamma verksamheter leds av Pingst ffs. PMU, de svenska pingstförsamlingarnas organisation för utvecklingssamarbete och humanitärt bistånd, utgör en del av Pingst ffs. PMU bedriver ett omfattande arbete i 35 länder, i samarbete med lokala kyrkor och organisationer. Vi är en dynamisk folkrörelseorganisation, med målsättning att skapa kreativa miljöer för lärande och utveckling, för en förändrad och mer rättvis värld.

Pingst ffs och PMU söker nu en HR-ansvarig för placering på huvudkontoret i Alvik, men som också kommer ge stöd till PMU:s omfattande second hand-arbete. 25 % av tjänsten innebär övergripande arbete för hela Pingst ffs.

HR-ansvarig PMU, 75 % 

Ansvar och arbetsuppgifter:

-ansvar för att stödja chefer i rekryteringsprocesser

  1. -stödja chefer och medarbetare i utvecklingsinsatser för nöjda medarbetare
  2. -coacha chefer i deras ledaransvar att utveckla ett engagerat och ansvarstagande medarbetarskap
  3. -säkerställa att PMU följer de arbetsrättsliga lagarna
  4. -ha en aktiv roll i att stödja chefer inom arbetsrättsområdet
  5. -vara uppdaterad om relevanta ledarutvecklingsinsatser och utbildningar för chefer
  6. -i samarbete med chefer och medarbetare planera och samordna olika typer av utbildningar och utvecklingsaktiviteter
  7. -bevaka framtida kompetensförsörjningsbehov inom PMU

-vara med och lotsa nyanställda genom en kvalitativ introduktionsprocess

  1. -vara drivande i arbetet med att utveckla processer kopplat till arbetsmiljölagen, samt tillsammans med cheferna fokusera prioriterade aktiviteter inom arbetsmiljöarbetet
  2. -ge stöd i säkerhetsanalyser
  3. -vid behov ge HR-stöd till PMU:s samarbetsbutiker inom second hand
  4. Som HR-ansvarig är du en del av PMU:s ledningsgrupp.

HR-ansvarig Pingst ffs, 25 % 

  1. Några huvuduppgifter inom Pingst:
    -svara för att Pingst följer de arbetsrättsliga lagarna
    -arbeta fram övergripande processer för exempelvis rekrytering, arbetsmiljö, förhandling, kompetensutveckling och resor
    -vid behov assistera chefer och medarbetare med ärenden inom arbetsmiljö, arbetsrätt, rekrytering etc.
    -säkerställa dokumentation runt HR-processer

Kvalifikationer och meriter:

-högskoleutbildning inom HR eller annan relevant beteendevetenskaplig inriktning, inkluderat arbetsrätts- och arbetsmiljöområdet

  1. -några års erfarenhet av brett HR-arbete
  2. -värderingar och förhållningssätt i linje med Pingsts/PMU:s
  3. -mycket god förmåga att kommunicera och samverka med människor
  4. -förmåga att inspirera och entusiasmera till engagemang och bra prestationer
  5. -förmåga att ta tag i och driva frågor
  6. -mod och mognad att prata om och hantera komplexa och ”svåra” HR-relaterade frågor
  7. -lätt att utrycka sig både i tal och skrift
  8. -kunskap om Pingsts och PMU:s nätverk är en merit

Placering: Alvik, Stockholm

Tidsperiod: Tillsvidare

Anställningsgrad: 100 %

Planerat tillträde: 1 oktober 2017 eller efter överenskommelse

För mer information om tjänsten: Niclas Lindgren, telefonnummer 08-608 96 08.

Skicka din ansökan inklusive CV, referenser och personligt brev senast 13 augusti 2017 till niclas.lindgren@pmu.se eller till postadress: PMU, Att: Niclas Lindgren, Box 15144, 167 15 Bromma. Märk ansökan med ”HR Pingst/PMU ”.

Administratör, givarservice PMU, 100 %

PMU är de svenska pingstförsamlingarnas organisation för utvecklingssamarbete och humanitärt bistånd. PMU bedriver ett omfattande kommunikations- och insamlingsarbete i Sverige samt utvecklings- och humanitärt arbete i ca 35 länder. Nu söker vi en person som kan stärka upp den administrativa delen av vårt insamlingsarbete.

Tidsperiod: Visstidsanställning med möjlighet till tillsvidareanställning.

Anställningsgrad: 100%
Planerat tillträde: Augusti/September 2017

Ansvar och arbetsuppgifter:

Arbetet handlar framför allt om; registrering och uppföljning av inkomna gåvor i vårt CRM-system, KomMed Cloud, givarvård genom att serva givare med relevant information om gåvoändamål, kampanjer och kampanjmaterial, gåvobevis, minnesblad, mm.

Tjänsten passar dig som…

  • Är serviceinriktad och tycker om administrativa arbetsuppgifter.
  • Är noggrann och van att jobba med tydliga deadlines.
  • Tycker om att arbeta med datorn och telefonen som arbetsredskap.
  • Har lätt för att lära och förstå datoriserade system.
  • Är samverkansorienterad och flexibel, men samtidigt ansvarsfull med ett eget driv.

Tidigare erfarenhet av insamlingsarbete, framför allt vad gäller CRM-system, samt vana att arbeta med officepaketet, är meriterande. Goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift, är en förutsättning för arbetet.

Vi förutsätter också att du som söker delar våra grundläggande kristna värderingar.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

För mer information om tjänsten:
Elisabeth Hammarberg, telefon 08-608 96 24.

Skicka din ansökan inklusive CV och personligt brev till elisabeth.hammarberg@pmu.se senast 2017-08-06

PMU är de svenska pingstförsamlingarnas samordnande organ för utvecklingssamarbete och humanitärt bistånd, och en del av Pingst fria församlingar i samverkan. PMU bedriver ett omfattande utvecklings- och humanitärt arbete, med stöd från främst Sida och Radiohjälpen men även ett omfattande kommunikations-och insamlingsarbete. Arbetet bedrivs i första hand i samarbete med partners i fält och där de svenska pingstförsamlingarna är understödjare. Idag stödjer PMU ett 25-tal humanitära insatser i ca 15 länder. 

Tidsperiod: Visstidsanställning, med möjlighet till förlängning

Anställningsgrad: 100%

Planerat tillträde: Augusti/september 2017

Vårt humanitära arbete tillsammans med våra partners växer och vi behöver frigöra tid för medarbetar i vårt humanitära team. Situationen i vår omvärld och vår unika möjlighet att tillsammans med partners gör bra insatser gör att vår ambition är att kunna fortsätta utöka antalet insatser runt om i välden.

Som assistent till det humanitära teamet kommer du att ägna din tid åt administrativa arbetsuppgifter i huvudsak. Med hjälp av vår databas sköts all dokumentation som hör till projektens genomförande. Allt förarbete inför nya insatser, beredningsarbete, kommunikation, och uppföljning men även det som hör till budget och budgetuppföljning. Ca 25% av tjänsten kommer att ägnas åt att ge administrativt stöd till regionledare för andra geografiska regioner men med liknande arbetsinsatser.

Vi tror att du har en akademisk utbildning, gärna med inriktning på utveckling och humanitära frågor, internationella relationer eller liknande. Du får gärna vara nyutbildad och se denna insats som ett första steg på vägen för andra uppdrag inom biståndsvärlden framöver, kanhända på PMU. Du ska gilla administration och kunna hålla god ordning i en ibland stressig miljö, som det ofta blir inom det humanitära arbetet. Vi förutsätter att du har stor datorvana och att du även är en god skribent då det handlar om mycket kommunikation till både partners och finansiärer. Kommunikation sker på svenska och engelska. I arbetet med utvecklingsarbete är spanska ett krav. Om du även kan franska är det mycket meriterande. Har du tidigare fälterfarenhet är det naturligtvis också en stor fördel.

Vi förutsätter att du delar grundläggande kristna värderingar.

Vi erbjuder en visstidsanställning på 100 %, i första hand fram till 31 december 2017. Om ekonomiska förutsättningar finns kan tjänsten komma att förlängas.

Tillträde sker snarast eller efter överenskommelse, dock senast 1 september 2017.

För mer information om tjänsten:
Dag Bohlin, telefon 08-608 96 06.

Skicka din ansökan (personligt brev och CV) till dag.bohlin@pmu.se , senast 2017-08-06.

Verksamhetschef, Eskilstuna

Pingstkyrkan i Eskilstuna driver i samarbete med PMU två second hand-butiker i Eskilstuna med en totalyta på cirka 1750 kvadratmeter.

Vi vill att du som söker:

  • Gärna har butikserfarenhet från en arbetsledande befattning.
  • Är den som tar ansvar för helheten; leder, utvecklar och är en erfaren ledare.
  • Är drivande och alltid hittar lösningar.
  • Ansvarar för att de ekonomiska målen uppnås.
  • Har social kompetens med god människokännedom.
  • Är en lugn och trygg ledare som skapar harmoni.
  • Delar våra kristna värderingar.

Vi erbjuder dig:

  • En spännande utmaning och nya erfarenheter.
  • En chans att genom bistånd göra världen lite bättre.
  • Att ge människor i utanförskap i vår omedelbara närhet möjlighet att komma in i en arbetsgemenskap.
  • Att genom återbruk vara en viktig miljöaktör.

Har du frågor om tjänsten? Kontakta:
Willy Forsman tel 0702-188 198 eller Allan Ekstedt tel 070 5-138 050

Ansökan skickas till: allan.ekstedt@gmail.com

Din ansökan vill vi ha snarast då vi jobbar med löpande urval.

 

 

Verksamhetsbeskrivning.

Pingstkyrkans Second hand i Helsingborg består av två butiker vars verksamhetsidé är att sälja skänkta, begagnade varor. Överskottet går till ett antal biståndsprojekt just nu främst på Sri Lanka och i Burundi. Vi samarbetar med PMU (Pingstmissionens Utvecklingssamarbete), som är en av Sveriges största biståndsorganisationer. En del i vårt arbete är att att erbjuda möjligheten till arbetsträning/praktik då vi vill vara en del av vägen tillbaka till arbetsmarknaden för en människa. Vi vill också vara pingstkyrkans förlängda arm ut i samhället.

Butiksansvarig sökes

Till vår butik på Söder, Karlkrooksgatan 42, söker vi nu en butiksansvarig som kan vikariera då ordinarie går på föräldrarledighet. Arbetslaget i vår söderbutik består av ett 20-tal personer, alltifrån anställda, volontärer till personer i praktik och arbetsträning. Arbetsuppgifterna består i att leda arbetet i butiken så att butiken ständigt är välfylld, att varorna är rätt prissatta, att caféet fungerar bra samtidigt som individer inom arbetslaget utvecklas och tar sig an nya arbetsuppgifter, helt i sin egen takt. När vi lyckas har vi en butik som säljer bra och är en plats dit människor dras och trivs.

Vi söker Dig som:

  • Har butikserfarenhet/serviceerfarenhet, gärna från en arbetsledande befattning.
  • Kan ta ansvar för helheten, leda och utveckla.
  • Har förmåga att självständigt lösa de bekymmer som kan uppkomma som konflikter personal emellan eller en vattenläcka i caféet.
  • Är en lugn och trygg ledare som skapar harmoni.
  • Har vana av/fallenhet för att arbeta med människor med funktionsnedsättning och/eller sociala bekymmer.
  • Trivs med att vara en av Pingstkyrkan och Secondhandverksamhetens ansikten utåt
  • Har engagemang, värme och hjärtat på rätta stället
  • Har känsla för exponering och mode

Vi erbjuder Dig…

• En spännande utmaning och nya erfarenheter.

• att arbeta i en positiv miljö där Du såväl som Dina medarbetare ständigt har möjlighet att utvecklas

• En chans att genom bistånd göra världen lite bättre.

• Att ge människor i utanförskap möjlighet att komma in i en arbetsgemenskap.

• Att vara del av ett dynamiskt och innovativt ledningsteam inom verksamheten i stort.

Ansökan ska innehålla: CV samt ett personligt brev som beskriver varför du vill arbeta hos oss och vad du skulle tillföra vår verksamhet.

Ansökan ställs till: Verksamhetschef Linda Falkvall på linda@helsingborg.pingst.se eller till Gåsebäcksvagen 10, 25227 Helsingborg

Frågor om tjänsten: Kan ställas till Linda Falkvall på 042-6005292 eller linda@helsingborg.pingst.se eller till Butiksansvarig Carolina Ellbrant på 076-1161399 eller carolina@helsingborg.pingst.se

Sista ansökningsdag: Din ansökan vill vi ha snarast då vi jobbar med löpande urval.

Startdatum: Enligt överenskommelse någon gång i Juli/Augusti 2017

Typ av anställning: Vikariat

Omfattning: 80%-heltid.

Arbetstider: Dagtid, vanligtvis 8.30 – 17, lördagsarbete förekommer.

Pingstkyrkan i Visby i samarbete med PMU söker medarbetare till vår Second-Hand som funnits tre år i nuvarande form och fortsätter att utvecklas.

Vi söker Dig som vill vara med i den fortsatta utvecklingsprocessen där du är en del av butikens ansikte utåt och har kontakter med såväl givare, kunder och samarbetspartners.

Erfarenhet från liknande verksamhet är meriterande, såväl butiksverksamhet som personalledning och ekonomi.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 80-100% med sex månaders provanställning.

Tillträdesdag efter överenskommelse.

Vi vill att Du som söker….

  • skall kunna vara flexibel och ta ansvar för helheten, leda och utveckla.
  • skall kunna ta egna initiativ, men även se medarbetarnas utvecklings-möjligheter.
  • har förmåga att arbeta med olika sorters människor och se deras behov.
  • delar våra kristna värderingar.
  • har B-körkort.

Vill du veta mer?

Frågor besvaras av butiksföreståndaren:

Ingjald Blom 0498-21 50 26, alt. 0709-82 02 71

e-post: ingjaldblom@gmail.com

Personalansvarig Inge Bäckström 0498-26 22 92, alt.0708-603 201

e-post: ordforande@visbypingst.se

Ansökan med CV och personligt brev sändes senast den 19/6 2017 till.

Gåvan – Pingstkyrkan i Visby, Jungfrustig 1, 621 38 Visby

www.visbypingst.se, sök Gåvan     –      www.pmu.se/ledigatjanster

Kom och jobba med oss!